ИЗБОРНИ ПРЕДМЕТ: ДОМАЋИНСТВО


Сарадња са представницима из области индустрије намештаја

Изборни предмет:домаћинство

Наставна јединица: Уређење стамбеног простора
Одељење: I група (7-1 и 7-2) и II група (7-3)
Ученици 7.разреда су у две групе са предметним наставником посетили продавницу намештаја „Симпо“ где су могли на лицу места да се упознају са деловима намештаја. Пошто нам је тема била „Уређење стамбеног простора“ посматрањем намештаја смо визуелно комбиновали елементе који су потребни за одређне делове стамбеног простора. Ученици су били веома маштовити у комбиновању елемената за дневну собу,трпезарију,спаваћу собу,а нарочито су били инспиративни у уређењу дечијих соба тј.исказивали су жеље и идеје за уређење свог личног простора.
Час је био испуњен и врло занимљив, јер код деце свака промена амбијента или устаљеног начина рада, изазива побуђивање већег интересовања и маштовитост.


Сарадња са представницима из области занатства

Изборни предмет:домаћинство

Наставна јединица: Уређење кухињског простора
Одељење:I група (7-1 и 7-2) и II група (7-3)
Ученици 7.разреда су у две групе са предметним наставником посетили посластичарницу у Студенстом центру Крагујевац , делу где је поред производње хране за студенте развијена и производња посластичарских производа.
Пошто је тема била упознавање и уређење кухињског простора ,жеља ми је била да ученици уживо виде како изгледа место где се производи велика количина хране.Ученици су проведени кроз кухињски део где им је лепо објашњено и показано колике су посуде за кување студентског ручка,колика је фритеза и роштиљ,као и други елементи.
По завршеном разгледању кухиње отишли смо у део за производњу колача где смо могли видети велике миксере,плехове и пећнице.Поред визуелног доживљаја ученици су засукали рукаве и добили задатке да од припремљене смесе за колаче направе жељене облике.
Морам да напоменем да су ученици пре уласка добили хигијенске капе и мантиле и да је код њих то појачали доживљај,јер су се осећали и понашали као саставни део тима. А најзанимљивији и најслађи део је дошао на крају када су ученици дегустирали посластичарске производе.
Час је био испуњен и врло занимљив, јер код деце свака промена амбијента или устаљеног начина рада, изазива побуђивање већег интересовања и маштовитост.
Фотографије са часа домачинства можете видети у нашој Фото галерији или следећем линку


Сарадња са представницима из области хемијске индустрије

Изборни предмет:домаћинство

Наставна јединица: Одржавање хигијене у стамбеном простору
Одељење: I група (7-1 и 7-2) и II група(7-3)
Ученици 7.разреда су у две групе са предметним наставником посетили продавницу „Лили“ где су се упознавали са средствима за одржавање хигијене у стамбеним просторијама.
Ученици су се на лицу места упознавали са средствима којима се глача паркет,брише прашина,одмашћују рерна и рингле, како и чиме перу плочице у кухињи или купатилу . Такође су сами пронашли разне врсте крпа за глачање,чишћење,затим разгледали разне зогере,брисаче за стакла и комбиновали средство са „алатом“ за чишћење. После смо прешли и на део за чишћење обуће где смо сагледали разне врсте средстава за одржавање и чишћење обуће.

Оно што могу да истакнем као главну моју импресију са овог часа је то да је ученицима веома позната ова област,наиме јако добро знају за шта се користи „Пронто“, „Доместос“, „ Мер“ или „Вениш“ и да могу закључити да редовно учествују у одржавању својих стамбених просторија што је за сваку похвалу.

Предметни наставник:
Катарина Димитријевић





СЕКЦИЈА ИЗ ФИЗИКЕ


Наша школа се укључила у европску мрежу за дисеминацију истраживачког метода у настави наука и математике (ИБСМЕ) и тако постала учесница у пројекту „Фибоначи“.
Он у себе укључује и пројекат „Зелени талас - весници пролећа“, што захтева примену истраживачког метода „Рука у тесту“ у настави физике.

У оквиру секције из физике, коју води наставница Јасмина Јовичић, ученици шестог разреда (30 ученика из сва 3 одељења) тренутно раде на изради метеоролошке станице. Пред ученике су стављени следећи задаци: да конструишу термометар, да одраде тест ширења течности и еталонирају термометар; да конструишу уређај за сакупљање падавина; ту је и посматрање и дефиниција ветра, одређивање правца дувања ветра коришћењем ветроказа који треба конструисати; прављење анемометра у циљу мерења брзине ветра. Ученици мере поменуте параметре и упоређују их са званичним које издаје РХЗ.

За друго полугодиште је планирано праћење весника пролећа, заједно са подацима о температури, количини падавина и брзини ветра које ће ученици слати на сајт Зелени талас - Србија.
Планирано је и да се ради на пројекту „Европа открића“, а одабрана тема је „Пут сунчевог зрака“.
Материјал коришћен за израду практичних радова доносили су ученици од куће. Родитељи ђака у великој мери сарађују и помажу у реализацији пројекта.




НОВИНАРСКА СЕКЦИЈА


Новинарску секцију, коју школске 2012/2013. године води Наташа Миливојевић, чини тим ученика седмог и осмог разреда. На првим часовима, по пријему чланова, разговарало се о интересовањима ученика према којима су и добили задужења за писање чланака на одређене теме. Упознати су са концептом листа претходних година, а сами су представљали школске листове које су могли да виде код другова из других школа. Правили су питања за анкету међу ученицима школе и размишљали о формулацијама питања која могу да им пруже најбоље резултате, а реализацију анкете су предвидели у другом полугодишту. Увидели су да је вест најзаступљенија форма новинарског истраживања. Разговарали су о питањима на која она треба да одговори (ко, шта, где, када и како). Упознали су се и са извештајем и увидели да је то најчешћи облик новинарског изражавања са којим се јавност упознаје са неким догађајем, али опширније и са више детаља него што то даје вест. Писали су практичне вежбе користећи информације из школског живота (посете, приредбе, литерарни конкурси, спортске активности).

Анализом новинарских текстова и вежбама у писању истих ученици су упућивани да уочавају карактеристике новинарског језика и стила и да препознају улогу наслова у истицању важности информација. Према својим интересовањима писали су чланке о свему што може да занима младе (музика, забава, мода, спорт). Подстицали су своје талентоване другове да промовишу њихове литерарне и ликовне радове и да се тако укључе у представљање школског живота.

Сви који себе виде у будућем раду новинарске секције и сматрају да својом активношћу могу да допринесу промоцији свога и рада својих другова позвани су да нам се придруже.