Обавештење о упису ученика у први разред

Уколико имате било каквих питања везани за упис Ваше деце у нашу школу, можете позвати 064/1619086, сваког радног дана од 10-13часова,где ће вам помоћник директора Марија Ерић пружити све неопходне информацијe.

Сигурним кораком до школе - преузимање документа

Целодневна настава

Целодневна настава је организовани рад у школи за ученике I и II разреда. Овакав облик наставе одвија се према предвиђеном плану који растерећује ученике, али и родитеље, јер они своју децу доводе у школу пре одласка на посао, а преузимају након завршеног радног времена. Уз овакву наставу ученици време проводе квалитетно, јер је оно равномерно распоређено и за учење и за одмор.

Радно време у целодневној настави је од 06.30 до 17:00 часова.

У оквиру целодневног боравка ученици имају часове, а време између њих је предвиђено за самостални рад ( израде домаћих задатака) и слободне активности (спорт, секције)

Ученици имају организован доручак, ужину и ручак у школској кухињи уз надзор учитеља.

Наставу држе два учитеља (сваки по три предмета). Од 6.30 до 12 часова са ученицима је један учитељ , а од 11 до 16 часова други.

Родитељи плаћају само оброке.

ШТА РАДИМО У ЦЕЛОДНЕВНОЈ НАСТАВИ ?

  • учимо кроз игру
  • пишемо домаће задатке
  • књиге и свеске остају у школи тако да не носимо кући тешке ранчеве
  • помажемо једни другима
  • учимо страни језик (енглески)
  • играмо се
  • вежбамо
  • читамо...

УЧИОНИЦЕ СУ ОПРЕМЉЕНЕ И ЗА ОПУШТАЊЕ УЧЕНИКА ПА ИМАМО :

  • струњаче
  • мекане фотељице
  • телевизоре са ДВД уређајима
  • компјутере
  • друштвене игре ...

СЛОБОДНЕ АКТИВНОСТИ УЧЕНИКА СУ:

  • спортске ( користимо безбедно и пространо двориште, као и опремљену фискултурну салу)
  • ликовне
  • драмске ( користимо бину у холу школе)
  • музичке
  • техничке (користимо медијатеку и кабинет за информатику)
  • излети (шетње и упознавање са околином)
  • посете ( посећујемо дечију библиотеку, музеје, позоришта...)

Сигурним кораком до школе

или како помоћи детету ... и себи …

Полазак у школу представља велики преокрет у животу детета и његове породице. Обично је праћен великим узбуђењем, понекад и стрепњом или стахом који је разумљив с обзиром на то да се, готово у потпуности, мења начин живота и да од првих школских дана може зависити дететова мотивација за учење.
Година пред полазак у школу је довољно дуга да се полако припремите за све што вас очекује. С' тога вам предлажемо:
*Разговарајте са дететом о школи као нечем лепом што га очекује. Разговор можете поткрепити примерима из властитог школовања, истицати вредност пријатељства које ће стећи, учитељицу која ће постати важна особа у његовом животу, значај учења и стицања нових вештина.
Свакако, не треба дете плашити учитељицом, школом или обавезама. Тешко да ће бити мотивисано за школу и са задовољством прихватити нове обавезе ако му се она приказује као место где престаје игра и где га чека само рад. Не показујте ваше дилеме и страхове. Чак и коментар, упућен другоме "кад оно не слуша", може бити пресудан у стварању слике о нечему што још не познаје.
Током ове године радите са дететом на осамостаљивању. Уколико још није савладало вештине као што су самостално коришћење тоалета, свлачење и облачење, везивање пертли, коришћење прибора за јело, свакако се морате потрудити да дете то учини пре поласка у школу. Несналажење у ситуацијама које захтевају ове радње може бити узрок неприхватања школе.
Мислите на дететов радни кутак. Одредите му простор за рад и учење у његовој соби или некој заједничкој просторији где ће у одређено доба дана имати мир и друге услове за неометано учење и израду задатака. Важно је да тај простор буде дефинисан, да га дете доживљава као свој и да на њему нема садржаја који могу скретати пажњу са онога што ради. И простор је битан у процесу развијања радних навика детета.
Издвојте свакодневно мало времена када ћете са дететом "испробавати" радни кутак, односно разговарати о протеклом дану, цртати, читати, прегледати радове донете из вртића, играти се бојама или пластелином, итд. Такве активности су од великог значаја за дете јер су забавне, јер стварају добре предуслове за читање и писање, и ... јер сте ви ту.
Играјте се са дететом, нарочито друштвених игара јер оне подразумевају учење и поштовање правила, поштовање редоследа играња... Не попуштајте му увек, јер је за њега добро да научи да на прави начин прихвати и победу и пораз.
Уводите дете у правила понашања у саобраћају. Имајте у виду његова развојна ограничења - висину у односу на аутомобил (возач не може да уочи дете које стоји иза паркираног аутомобила), недовољну пажњу, немогућност процене удаљености аутомобила као и његове брзине и сл. Будите му добар модел. Барем у заједничкој шетњи, строго се придржавајте свих правила!
Научите дете да посматра, упоређује и процењује. Дете упоређујте, пре свега, са њим самим - пронађите његове некадашње цртеже и упоредите их са данашњим. Нека дете види колико је "порасло". Похвалите га сваки пут када приметите да је нешто боље урадило него претходни пут - боље сложило своје играчке, обукло се без ичије помоћи и сл. Говорите позитивно о различитостима међу децом - неко је виши, неко је плавокос, неко боље црта, неко боље игра фудбал ... али свако је у нечему успешан! Важно је да дете буде сигурно да родитељска пажња и љубав нису условљени захтевом да буде најуспешнији у одељењу.
Ако радите по читав дан, распитајте се да ли нека школа у вашем окружењу има целодневну наставу или продужени боравак. Ако нема, добро је да пронађете особу која ће бринути о детету до вашег повратка. Уколико то није неко из породице, дете треба да га упозна пре него што крене у школу.
Уколико сте се договорили да дете остаје само неко време, обезбедите неког одраслог ко ће моћи, по потреби, да притекне у помоћ. Максимално осигурајте безбедност детета тако што ћете му, на видном месту, записати важне бројеве телефона, научити га коме може да се обрати ако му је потребна помоћ, како да закључа врата и сл. Важно је да све ово "провежбате" пре првог дана у школи.
Обратите пажњу на дететов говор. Ако има потешкоћа, не чекајте да се саме од себе исправе, већ обавезно посетите логопеда. Доказано је да је чак 20-40% потешкоћа у савладавању читања и писања у вези са овим проблемима а они се могу, уз стручну помоћ, релативно лако отклонити ако се на време идентификују.
Сви предлози могу бити свакодневног живота породице . Важно је на њих мислити и на време их предузимати да би нови кораци били једноставнији и успешнији.

ПЕДАГОШКО ПСИХОЛОШКА СЛУЖБА


Преузми

Назив документа Формат Величина Преузми
obavestenje o upisu prvaka 2022-23.docx docx
92.59 Kb Преузми
sigurnim korakom do skole.docx docx
15.36 Kb Преузми
zahtev za upis deteta u i razred.doc doc
74.50 Kb Преузми